Hemşirelik Öğrencilerine Verilen Eğitimin Palyatif Bakım Bilgi ve Tutumlarına Etkisi
NursearchAralık 20, 2022
0
ÖZET
Amaç
Bu, hemşirelik öğrencilerine verilen eğitimin palyatif bakım görüşü, bilgi ve tutumlarına kafes olarak düşünülmesi amaçlandı. Materyal ve Metot Çalışmada tek gruplu bir ön test / son test yöntemi çalışma ortamı. Araştırma, 11- 26 Aralık 2017 tarihleri arasında bir üniversiteye kayıtlı 2. sınıf hemşirelik öğrencilerinin sona ermesiyle mezun oldu. Araştırmanın örneklemesini eğitim öncesi 105 öğrenci, eğitim sonrası 98 öğrenci oluşturdu. Araştırmanın verileri, palyatif bakım bilgisi, görüş formülü ve Ölmekte olan hasta Bakımına İlişkin Tutum Ölçeği( FATCOD) kullanılarak toplandı. Verilerin analizinde, bağımlı gruplar için McNemar ki- kare, t- testi ve Pearson's düşme testi sıcaklığı. bulgular
topluluk yaş ortalaması19,71 ±1,01 idi. Eğitimleri kapsamlı palyatif ünitesinde klinik uygulama deneyimi yaşayan öğrencilerin oranı11.4 olarak bulunurken,32.4' ünün palyatif bakımını belirlediği belirlendi. Eğitim öncesi ve sonrasındaki kişiler etkili/ kaliteli palyatif bakım hizmetinin yerinin daha çok palyatif bakım ünitesi olduğunu belirtti. Öğrencilerin palyatif bakım evi en zorlayıcı yaşamlarının deliryum, ağrı, nefes darlığı ve yorgunluk etkilerini bildirdi. Eğitimden sonra mezuniyet sonrası palyatif bakımda çalışmak isteyenlerin oranı azaldı( p>0.05). yerel eğitim öncesi palyatif bakım bilgi göstergesi ortalama9,95 ±2,00 olup, eğitim sonrasında12,29 ±2,42' ye zarar verecek olarak belirlendi( t/ p = -7,881/0,000). Mezuniyet sonrası palyatif bakımda çalışmak isteyenlerin FATCOD puan ortalamasının(114. 66 ±8.76), istemeyenlere göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir(108.24 ±8.88)( t = 3.468, p = 0.001). Ayrıca, öğrencilerin eğitim sonrası palyatif bakım bilgi puanı ortalaması ile FATCOD puanı ortalama arasında pozitif ancak zayıf bir beklenti olduğu bulundu( r = 0,285, p = 0,004). Sonuç öğrencilerine palyatif bakım konusunda verilen eğitimin bilgi ve tutumlarında olumlu yolların oluşturduğu görüldü. Ancak eğitimin, mezuniyet sonrası öğrencilerin palyatif bakım hemşiresi olarak çalışma yaptıklarını belirledi. Sonuç öğrencilerine palyatif bakım konusunda verilen eğitimin bilgi ve tutumlarında olumlu yolların oluşturduğu görüldü. Ancak eğitimin, mezuniyet sonrası öğrencilerin palyatif bakım hemşiresi olarak çalışma yaptıklarını belirledi. Sonuç öğrencilerine palyatif bakım konusunda verilen eğitimin bilgi ve tutumlarında olumlu yolların oluşturduğu görüldü. Ancak eğitimin, mezuniyet sonrası öğrencilerin palyatif bakım hemşiresi olarak çalışma yaptıklarını belirledi.